Wednesday, May 19, 2010

Teruknya Service Airpak!!!

Walaupun benda ni dah sebulan berlalu, aku tetap nak tulis gak. Geram sangat-sangat. Bulan lepas aku ada beli barang dari enjoybreasfeed. Barang-barang kat situ memang murah selepas kita register sebagai ahli. Cuma aku tak puas hati pasal penghantaran. Aku tak salahkan Enjoybreasfeed sebab dia ada sediakan beberapa pilihan cara penghantaran. Salahnya memang datang dari diri aku sendiri gak. Buat pertama kalinya dalam hidup aku, aku guna service AIRPAK COURIER SERVICE. Punya lah sakit ati, Tuhan aje yang tahu. Sepatutnya barang aku sampai hari Isnin tapi alasan yang diberi, tak jumpa address yang diberi. Macam lah rumah kat Sentul tu susah nak cari. Rumah taman, bukan rumah kampung yang takde nombor rumah.

So, hari seterusnya bagi plak address rumah aku. Tunggu punya tunggu, tak sampai gak. petang baru dapat tahu motornya pancit. Last2 hari Khamis baru dapat! Tu pun janji sampai sebelum pukul 10 pagi tapi pukul 11 pagi baru sampai!!!. Putar belit punya orang (tau la kaum jenis lidah cakap putar belit---faham2 je lah kaum apa ek). Geram sangat ler ni. Dah lah kredit habis macam tu aje masa nak kol. (sehari 3-4 kali aku kol). Enjoybreastfeed pun setiap hari kol tanya barang dah sampai ke belum.

Moralnya, kalau nak order barang, gunalah pos laju jer. Biar mahal tapi barang sampai ikut masa yg sepatutnya. Kepada enjoybreastfeed, harap2 buang jer lah service Airpak Courier tu. Kesian pada customer. Ok ke cadangan aku ni???

12 comments:

  1. salam mummy airis
    secara jujurnya,ini 1st time saya dengar nama syarikat tu.pengalaman saya, setakat ni poslaju memang yg terbaik walaupun yg lain ada macam tiong nam dan citylink.ini kerana poslaju walaupun kat dalam ceruk kampung,mereka sanggup hantar.

    ReplyDelete
  2. salam ummu. saya pun 1st time dgr. tp tu lah, terlebih berani plak try :). so far saya rasa paling ok is Pos Laju & G-Dex

    ReplyDelete
  3. samala kita, tp kita kene dgn skynet..huhuh.. yg germa nya siap tipu note kat website lg kata kita takde umah walhal kita tunggu bagai nak bertukar jd otomen lgi tu..ekekeke

    ReplyDelete
  4. kalakar la umidanish ni. tapi betul, saya mcm dah hilang pertimbangan dah ritu

    ReplyDelete
  5. dalam seribu tu mungkin ni baru first time...kami dari Pihak Airpak express memohon maaf diatas kesulitan yg dihadapi...pihak kami telah cuma memperbaiki servis level sehingga yg terbaik...

    ReplyDelete
  6. Wah...dua tahun lepas first commenter post comment, baru ada pihak airpak express reply?? So efficient la. Mana I punya parcel? Sampai sekarang tak dapat kat tangan aku ni hah!

    ReplyDelete
  7. Seriously saya pon tgh geram tahap ape tktau dah ni..
    Ok sepatutnya barang sampai sabtu lepas, then sy yg tkde rmh so ok fine tkpelah. Hari isnin sy call mintak second attempt delivery then wanita india ni kata beaok kami akan hantar serahan kali kedua n kami akan call dulu. Ok hari selasa sy pon tggu dan tggu dan tggu tp tk timbul2..esoknya rabu call lg tanya..berganti2 org jawab mcm tk pro lgsg..akhirnya org yg ketiga ttbe jwb dgn nada tk puas hati "sape ckp nk anta harini?" Tk psl2 ckp ngan customer mcm tu!!! Biadap tahap gaban btlll!! Sy ckp mana ada sy ckp anta harini? Sy cuma tny knp tk hantar smlm tu sy tertggu2 satu hari..
    Last dia kate baru ni masuk remarks mengatakan item akan diserahkan pd 21hb, sabtu. Whattt??? Pandai2nya letak remark hntr hr sabtu..apebende ni..??! Saba lagi ni..walaupon hati dah membara2. Tggulah lg harini yg seperti dijanjikan...tk timbul jugak okayyy. Call die suh tggu smpi 130ptg klu tkde call dia. Mmg tk smpi2 pon..n call blk..adeke die kate 23hb plak nnt hantar. Ok angkat tangan siapa yg masih sabar dgr citer sy ni..? ;D
    Sy tny knp ni..dia jwb sorila lori rosak..like whattttt????!!! Is that MY PROBLEMO????? ok siapa yg baca ni tlglah forwardkan pd semua yg anda kenal supaya jgn sesekali guna Airpak service ni lg..am boikotting NOW....!!! ( so skrg masih tgh tggu lg item utk kesekian kalinya..hari senin pulak ye kawan2..sabar yeee...:"((........)

    ReplyDelete
  8. Mmg sgt teruk. Da kena. Jgn guna airpak.!

    ReplyDelete
  9. Sama lah macam saya, baru first time pengalaman dengan airpak (sebab seller yang pilih). Sangat teruk, dah enam hari dari 2hb Feb start delivery sampai 7 Feb still in transit. X sampai2 lagi ke destinasi. Hampeh betul servis aipak nie!! Malas dah nak tunggu dan tanya CS macam orang gila. Report dekat KPDNKK je besok. Servis terlampau terok!!!

    ReplyDelete
  10. Alamak.. sy bru oder dr seller stroller bby n dia guna airpack.. tp td tngk smpai dh mlk cuma blm dlvry.. risau lh plk tkut di peram bemingu2

    ReplyDelete
  11. Alamak.. sy bru oder dr seller stroller bby n dia guna airpack.. tp td tngk smpai dh mlk cuma blm dlvry.. risau lh plk tkut di peram bemingu2

    ReplyDelete
  12. Nk habaq ak pun first time beli brg pegirim pkai airpak ni..beli almari cube dr 8hb lg smp hari ni 15hb x smp2 lagi..check tracking xde dlm sistem..tnye si pengirim2 ckp selepas seminggu x smp bgtau..bile bgtau dah lebih seminggu ni dia suh sabar plk bole plk ckp ade yg 2minggu baru smp brg..nk salah pengirim tau salah airpak..pegirim dah siap bg no tracking tpi check xde dlm delivery..menyirap plk rasa..😡😡

    ReplyDelete