Thursday, July 8, 2010

Psikonya Aku Kesan Chicken Pox


Anak kedua aku slalu demam (on-off) setiap 2 minggu. Benda ni berlaku since Januari lagi. Paling lama dia pernah sihat ialah sebulan. Pastu demam, demam dan demam. Selasa baru-baru ni bawak pi Pusrawi Jln Ipoh. Dr. pun dah tak berani nak bagi ubat sbb track rekod teruk sangat. Penyudahnya GL dikeluarkan untuk refer pakar. Semalam aku jumpa Dr. Ruzini di Pusrawi Jln Tun Razak. Imune sistem anak mmg down lepas kena chicken pox doktor kata. So, semalam Haider diberi Prolector dan mesti diteruskan untuk tempoh 6 minggu dan beberapa jenis ubat. Ulser pun penuh kat dalam mulut. Mcm biasa, aku bg mkn aiskrim dan air batu. Nampak arini selera dia dah ok. Minum susu pun boleh tahan.


Kakak plak dah 2 tahun tak pakai pampes siang or malam (since umor 2 tahun). Seminggu lepas kena chicken pox, dia slalu kencing malam or kencing waktu tido siang. Tu pun sbb kesan virus chicken pox. Mcm2 ubat try termasuk URAL. Baru seminggu dua ni dia dah mula ok. Aku slalu gak psiko dia kalau kencing malam lagi, doktor akan cucuk (ambik darah). Tu memang kepantangan dia. Yg penting doktor kata jgn bagi stress, nnt lagi teruk. Psiko takpe. Letih gak mak nak train dia balik (5-6 bulan gak). Aku pun tak sangka ini kesannya lps kena kena chicken pox.

No comments:

Post a Comment