Saturday, March 10, 2012

Kira gaji baru anda! Untuk semua gred (1-54)

Pelarasan gaji sebanyak 13% bagi gred 1-54 Khamis lepas memang ditunggu oleh semua. Ini termasuk kenaikan gaji (KGT) antara RM80-RM320 mengikut gred. Kat sini aku nak kongsi cara kiraan gaji kita semua selepas aku guna excel. Kat bawah beberapa kiraan yang aku buat. Tara....

 Cth gred N17 selepas 4 tahun bekerja
 Cth gred N27 selepas 3 tahun bekerja
Cth gred N48 selepas 6 tahun bekerja

Sebabnya rata2 aku tgk cuma gaji 44-54 jer yang ada buat masa ni. Gred lain2 pun nak jugak kan. Kepada yang nak kiraan automatik macam kat atas, boleh bagi email. Nnt aku emailkan kat korang excel tersebut. Ini termasuk kiraan back dated bakal kita dapat!

No comments:

Post a Comment