Friday, November 29, 2013

Penapis air Shaklee yang comel lagi awesome

Sebelum tu, rumah aku cuma guna penapis bertingkek-tingkek tu aje. Lepas tapis, kena masak pulak. Then, aku jumpa penerangan tentang penapis air Shaklee ni dari FB Puan Zefa. Lepas berbincang dengan dia dari Jun lagi, maka last week aku pun buat urusan jual beli dari dia (lamanya kan). Sebab modal takde sangat walaupun harga dia offer agak murah. 

Rata-rata yang aku tanya, harga penapis air ni RM368. Ada gak yang jual sampai harga RM460. Nape mahal sangat ek? Tapi dengan Pn Zefa, Insya Allah dia akan bagi harga yang JAUH LEBIH MURAH :). Percayalah cakap aku. So, agak-agak nak beli, boleh contact FB dia. (rasanya dia jual vitamin pun murah)

 Saje aku letak handphone kecik tu sebelah penapis air Shaklee. Nak tunjuk yang penapis ni cuma sebesar jug aje. Senang nak bawak ke hulu hilir. Tapi aku takde plak nak buat camtu kot sebab kat kampung semua guna penapis hebat-hebat (Penapis air Amway). Aku je ke belakang. Uhuk!! Tapi dah ada penapis ni, kira sangat bersyukur. yang penting, dapur gas aku dah jimat. Sebab lepas tapis, boleh terus minum. Dalam beberapa minit, penapis ni boleh tapis 5 liter air.
Yang ada warna hijau tu adalah penunjuk filter yang harus kita tukar bila dah sampai waktu. Tiap 80 gallon air, kena tukar filter. Kat sini yang aku suka sebab harga filter yang Pn Zefa jual pun lebih murah dari ahli Shaklee jual. Aku bukan niat nak menjual, sekadar pengguna biasa je. Apa-apa pun, kepada yang ada duit sekitar RM300, boleh dapatkan Pn Zefa untuk sesi runding-berunding bab jual beli penapis air ni :).

6 comments:

  1. Salam Aisah. Terima kasih atas entry ni ya.. :D

    ReplyDelete
  2. mudah juga guna filter macam ni.. nak pulak kalau ada anak kecil kan.. senang nak bawak berjalan sana sini :)

    ReplyDelete