Monday, January 18, 2010

Chicken Pox Lagi

Awal Januari anak kedua kena chicken pox. Seminggu gak cuti jaga dia. Setiap 5 jam sekali kejutkan dia makan ubat Acyclovir (zofirax). Tu belum masuk ubat-ubat lain. Ada 6 jam sekali, ada 8 jam sekali.

Semalam kakak pula kena chicken pox. Hari ni nak pergi klinik X. So far, klinik ni paling ok kat tempat aku. Tak nak jadi macam kes adik, merata aku cari farmasi dan klinik yang ada stok Acyclovir ni. Last sekali, ada satu farmasi yang sanggup order khas untuk aku. Dalam tempoh 2 jam lepas order, terus dapat. Kebetulan klinik X tutup masa tu. Dr. di klinik X memang ada pesan, kalau anak kena chicken pox datanglah ke klinik dia sebab dia memang simpan stok Acyclovir. Aku mana sangka, tak semua farmasi or klinik ada stok Acyclovir. Alasan dia orang, ubat tu mahal dan jarang ada permintaan. Hu..hu...

2 comments:

  1. iris...pernah bagi si Kakak tu zofirax..rasanyalah. Pastu mandikan dengan sabun Eubos tu, itu mmg untuk chicken pox. Jangan mandikan dengan sabun wangi2 tu nanti lagi gatal.

    ReplyDelete
  2. thanx azrina. mmg saya tak mandikan dgn mana2 sabun start semalam. mandi air panas jer. saya baru tau sabun Eubos tu utk chicken pox. lps pi klinik kejap lagi, ingat nak cari sabun ni la kat farmasi.

    ReplyDelete