Friday, September 3, 2010

Yang Terakhir Dari-Nya

Tak sampai seminggu lagi hari raya bakal tiba. Baju sendiri pun tak sempat beli lagi. Baru settle hal anak-anak. Tapi macam biasa kuih raya tetap buat sendiri. Buat dengan kakak-kakak aku lah. Kuih wajib mestilah tart keju dan cornflakes madu. Cerita pasal cornflakes madu, inilah kuih kegemaran arwah mak. Tahun ni first time aku sekeluarga sambut raya tanpa dia. Arissa siap bagi tahu, raya nanti tak dapat makan kuih yang nenek mummy buat kan (kuih karas). Sampai sekarang aku masih terkilan sebab tahun lepas akulah satu-satunya anak dia yang tak dapat beraya bersama sebab kebetulan giliran beraya di kampung suami.

Rupa-rupanya Nuzul Quran merupakan pertemuan yang terakhir aku dengan mak semasa dia sihat, Subuh 6 Syawal merupakan perbualan terakhir aku dengan mak sebelum dia koma dan Rabiul Akhir adalah petemuan terakhir aku sekeluarga dengan mak.... Sampai sekarang aku rasa macam dia ada.

Antara rezeki dan dugaan, aku rasa macam seiring dalam hidup setahun kebelakangan ni. Tapi ada sesuatu yang mak tinggalkan buat aku.....

1 comment:

  1. Thanks for your valuable content. I'm waiting for your next content.
    Write my essay is the best writing platform online that provides the best writing services. If you are interested do check it. It will be very helpful for your blogs.

    ReplyDelete