Wednesday, June 18, 2014

Puding roti marble ~~ yang tak berapa nak marble

Aku dapat resepi ni dari rakan FB


Rasa dia memang sedap sangat. Sebiji macam puding karamel Amway yang selalu aku beli. Cuma takde karamel je. Cara buat pun simple

Bahan-bahan:
20gm agar-agar
6cawan air
*2 biji telur
*1 tin susu pekat
*1 tin susu cair
*1 sudu kecil esen vanilla
6 keping roti putih/gandum
Pewarna/perasa

Cara buat:
Masak agar-agar dengan 6 cawan air sampai betul-betul hancur.
Sementara tu, bahan-bahan bertanda * kisar sampai hancur. Masukkan roti sikit-sikit dan kisar lagi. Bila agar-agar dah hancur, masukkan bahan-bahan yang dikisar tadi ke dalam agar-agar. Masa ni, kecilkan api dan masak sampai pekat. Bahagikan kepada beberapa bahagian yang korang suka. Yang kat atas tu aku letak pewarna kuning dan satu lagi milo. Walaupun tak berapa menjadi warna marble tu, yang penting rasa sangat sedap. Makan plak sejuk-sejuk masa musim tengah panas ni. Memang best!

4 comments:

  1. Tak marble sgt puun sedappppp kannnn!!!! nk buat lah nnt!!!! mekasih share resepi.. hehe..

    ReplyDelete