Thursday, November 11, 2010

Baby Recipes


Aku rasa agak ambil masa bagi cari resepi-resepi mantop untuk anak. Jadi kat sebelah kiri blog nun, aku tempekkan resepi-resepi yang pernah aku buat dan bakal buat nanti. Aku rasa itulah the best way sebagai menghormati orang yang menciptanya or at least yang mengumpul resepi tu. Orang yang merekanya pun taklah bengang sebab sekurang-kurangnya aku dah bagi kredit percuma dengan link kan blog or website dia orang kat blog aku ni. Bukan pakai tempek jer :D. 

Bila korang bukak link tu, bolehlah explore kat link2 yang berikutnya. Sebab ada gak yang memang ambik dari orang lain punya resepi (senior la kiranya). Lagi satu suka aku peringatkan agar jangan lah terlalu lurus sampai ikut jer apa-apa ingredient kat dalam resepi tu. Kalau ada yang guna bahan-bahan terlarang seperti garam, gula, perasa or bahan-bahan dalaman (seperti hati lembu, ayam), janganlah ikut. Lainlah kalau anak dah 2 tahun, boleh lah tambah garam gula.

Kalau ada blog or website yang bagus berkaitan resepi, aku akan add kat situ.

No comments:

Post a Comment