Monday, November 1, 2010

Tadika Majalah?

Kakak dengan rakan-rakan taska sebaya

Aku sekarang tengah ligat cari sekolah tadika untuk kakak. Memang aku tak nafikan, aku prefer yang islamik tapi dalam masa yang sama biarlah seimbang. Google sana sini, telefon dan sms. Tapi ada satu ni memang antara tadika yang gah dan selalu masuk majalah. Aku memang minat sangat tengok teknik yang digunakan. Tapi cukup susah nak komunikasi by telefon. Aku sms tak layan (buat apa letak no hp???). Bila kol dan try tanya yuran dan apa-apa berkaitan duit, owner cuba mengelak. Dia prefer aku datang ke premis dia. Ingatkan branch tu ajer, bila kol branch lain pon sama. Alasannya sebab takut aku ni competitor dan rules ni memang dorang jaga.

Tolonglah!!! aku bagi sms (dah sah2 dia tahu no phone aku), bagi email dan nama penuh. Memang dia cakap dengan baik tapi teramatlah susah nak terangkan by phone. Mati-mati suruh aku datang bila aku tanya bab yuran. So, aku terpaksa kol competitor dia. Alhamdulillah semuanya diterang dengan baik. Dengan hanya 1 sms, terus dia kol. Tadika ni pun memang aku suka cuma aku nak tau tadika satu lagi. Ye lah, RM antara sebab parents pilih satu-satu tempat belajar tu.

Tak semestinya tadika yang glamor tu bagus. Nak jual produk pun biarlah berpada2. Jgn nak pikir untung jer. 24 jam nak salah sangka jek. Macam takut dengan bayang-bayang sendiri plak. Padahal tadika tu dah established pun.

2 comments:

  1. Aisah,

    Rasanya wan tahu tadika mana yang dimaksudkan.Macam yang Aisah cakaplah, tak semestinya tadika yang ada nama tu bagus.

    Anak wan pun Tadika Islamic biasa je.

    ReplyDelete
  2. Wan, kat sekitar rumah saya susah nak cari tadika islamic biasa (maksud saya tadika islamic rakyat macam MAIWP punya). Dah la murah, sy slalu tgk cikgu2 yg mengajar kat belakang taska anak saya tu pun ok jer ngajar. Tp mslh transit xde. Td plan pun mayb sekitar rumah ni jer (swasta gak). Insya Allah...

    ReplyDelete