Wednesday, February 8, 2012

Baucer buku 1M tak laku di MPH?


Benda ni takde kena mengena dengan aku tapi sekadar luahan rakan aku yang nak tebus baucer buku 1 Malaysia sebanyak RM200 tu. Teruja sangat bila dapat baucer dari salah satu IPTA kat KL ni. Dengan ditemani oleh adiknya, dia ke MPH Wangsa Maju. Selepas hampir 2 jam pilih buku, dia ke kaunter untuk claim baucer buku 1M. Tapi jawapan yang diberikan ialah BAUCER BUKU SATU MALAYSIA tu TAK LAKU.

Alasan memang kelakar, sebab baucer tu ada tandatangan. MPH cuma terima baucer buku yang ada cop universiti tanpa tandatangan. Bukan tandatangan tu salah satu security universiti ke? Tak puas hati, adik beliau naik ke atas jumpa manager MPH kat situ. Jawapan yang diterima tetap sama. Gaya pun macam layan tak layan je.

Bila nak jumpa orang atasan MPH, manager bagi alasan orang atasan takde masa, sibuk lah. Hello...baucer ni bukan tipu ok. Salah ke nak dapat jawapan lebih telus? Bila adik beliau desak suruh call orang atasan, sekejap je pun dapat jawapan. Baucer tu takde masalah, boleh guna. So, dia pun claim 4 buah buku dengan guna 3 baucer bernilai RM150.

Jadi yang bermasalah siapa? Manager  lah sebab susah nak bagi kerjasama. Kerani kaunter belakang kiralah. At least, dah suruh jumpa manager. Benda ni bukan sekejap nak selesai tapi lama ler jugak. Rasanya bukan rakan aku jer kena, maybe ramai kat luar sana terkena. Kat kinokuniya takde masalah tapi dorang nak pas pelajar dgn I.C. Sebab terlupa bawak pas pelajar tu lah, rakan aku ke MPH plak. Lagi satu, harga buku yang sama di kinokuniya jauh lebih mahal dari MPH. Yang pasti, sebelum beredar, rakan aku dan pihak MPH sama-sama  minta maaf. Bukan apa, rakan aku cuma nak dapatkan hak dia. Salah ke?

No comments:

Post a Comment